Norisinājās seminārs “Mīti un patiesība par cittautiešu auditoriju”

5. jūnijā pasākumu ciklā mārketinga profesionāļiem “Inspired rīti” norisinājās seminārs “Mīti un patiesība par cittautiešu auditoriju”. Tā mērķis bija rast atbildes uz mārketinga jomas “mūžīgo” jautājumu – kā strādāt ar auditorijām, kuras ikdienā medijus galvenokārt patērē citās valodās, un kādos reklāmas kanālos tās uzrunāt?

Semināra gaitā mediju speciāliste Rita Ruduša un Inspired UM datu analītiķis Aivars Avotiņš apskatīja reklāmas jomā izplatītākos pieņēmumus par cittautiešu auditorijas mediju lietošanas paradumiem un, balstoties uz auditoriju un mediju pētījumu datiem, izvērtēja to pamatotību.

Būtiskākie secinājumi:
– Mazākumtautību auditorija nav homogēna. Atšķirības gan valodas zināšanās, gan ģeogrāfiskajā pārklājuma, gan interesēs starp dažādām vecuma grupām ir vērā ņemamas.
– Auditoriju mediju patēriņš ir daudzveidīgs, visvairāk tautības Latvijā vieno izklaides mediji.- Citu tautību cilvēkiem ir pietiekamas latviešu valodas zināšanas un daļa izvēlas medijus latviešu valodā, lai uzzinātu ziņas par vietējiem notikumiem, bet atpūtai un izklaidei biežāk izvēlas medijus krievu valodā.
-Reklāmu medijos, kuri būtu ļoti vēlams pielāgot attiecīgā medija valodai, lai sasniegtu labāku reklāmas atdevi.
– Facebook šobrīd ir populārākais sociālais medijs visās auditorijās,  bet vk.com ir populārākais cittautiešu jauniešu vidū. Instagram ir visstraujāk augošais sociālais medijs gan latviešiem, gan citām tautībām.
– Viedokļu līderi cittautiešiem ir arī vietējās slavenības un influenceri. Šīs nišas potenciāls zīmolu komunikācijā Latvijā nav līdz šim pietiekami izmantots.

 
Nākamreiz tiekamies vasaras beigās. Ja ir kāds temats par kuru vēlaties uzzināt vairāk, sūtiet ierosinājumus uz inspired@inspired.lv tematā norādot “Ierosinājumi Inspired rītu tēmām”