UM publicē savu jaunāko Wave 9 pētījumu

“Inspired UM” pārstāvētais starptautiskais tīkls “Univesal Mccann” publicējis pētījumu “Wave 9: The Meaning of Moments” par patērētāju interneta lietošanas tendencēm. Šogad pētījumā identificēti 20 patērētāja emocionālie stāvokļi, kas var būt noderīgi reklāmdevējiem, lai noraidītu piemērotu zīmola vēstījumu īstajos dzīves brīžos atbilstošā veidā. Pētījumā iekļauti arī dati par Latvijas interneta lietotājiem:

  • Twitter lietošana samazinās 18% (Wave9, 2017) vs 31% (Wave8, 2015) lietojuši vismaz 1x nedēļā.
  • Ļoti strauji pieaug Instagram lietošana 29% (Wave9, 2017) vs 19% (Wave8, 2015) lietojuši vismaz 1x nedēļā.
  • Cilvēki aizvien mazāk uztur savus soctīklus 75% (Wave9, 2017) vs 83% (Wave7, 2013) veikuši aktivitātes pēdējo 6 mēnešu laikā, bet turpina aktīvi lieto sociālos tīklus (īpašs pieaugums FB – 81% (Wave9, 2017) vs 59% (Wave7, 2013) lietojuši vismaz 1x nedēļā).
  • Dilemma ar sociālajiem tīkliem – soc.tīkli ir neatņemam sociālās dzīves sastāvdaļa (piekrīt 46% pieaugums no 34% Wave7, 2013), bet sociālie tīkli neatspoguļo, kas es esmu patiesībā (piekrīt 30% samazinājums no 37% Wave7, 2013) un cilvēki neuztraucās, ja kaut ko palaiž garām (Tie, kas uztraucās 26% samazinājies no 30% Wave7, 2013) un nav svarīgi izskatīties aktīvam soc tīklos (ir svarīgi būt aktīvam 23% samazinājums no 36% Wave7, 2013).
  • Video skatīšanās internetā pieaug un turpinās aug 16% izmanto kādu TV/Filmu abonēšanas pakalpojumu pēdējo 6mēnešu laikā. 45% piekrīt, ka video skatīšanās internetā aizvieto TV.
  • Interese par tehnoloģijām samazinās:
    • tehnoloģijas, kuras ir valkājamas (iWatch) ir labas (piekrīt 27% samazinājums no 30% Wave8, 2015);
    • virtuālā realitāte palielinās prieku no spēlēm un citām aplikācijām nākotnē (piekrīt 22% samazinājums no 28% Wave8, 2015);
    • Lieto iekārtas, kas monitorē veselību vai sirdsdarbību (piekrīt 30% samazinājums no 44% Wave8, 2015).
  • Palielinās bažas par personīgajiem datiem internetā:
    • Nav iebildumi, ka uzņēmumi monitiorē manas darbības internetā, lai sniegtu labāku pakalpojumu (piekrīt 21% samazinājums no 34% Wave8, 2015);
    • Nav iebildumu, ka sociālo tīkli dalās ar maniem datiem ar citām organizācijām vai uzņēmumiem (piekrīt 13% samazinājums no 26% Wave8, 2015);
    • Labprāt anonīmi veiktu darbības internetā (piekrīt 59% pieaugums no 47% Wave8, 2015).

Sīkāk ar globālā pētījuma datiem iespējams iepazīties šeit.